Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo – Śledczego Komendy Powiatowej Policji w Mielcu
Ogłoszenie Nr 1 /2014
KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI W MIELCU
z dnia 28 kwietnia 2014 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
Zastępcy Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo – Śledczego
Komendy Powiatowej Policji w Mielcu
§ 1
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo – Śledczego Komendy Powiatowej Policji w Mielcu ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
- W zakresie wymagań niezbędnych:
- pełniący służbę w Policji,
- spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 roku w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz. 857 z późn. zm.);
- W zakresie wymagań pożądanych:
a) co najmniej 10 – letni staż służby w Policji,
b) co najmniej 5 – letnie doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu postępowań przygotowawczych,
c) posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”,
d) wykształcenie wyższe magisterskie,
e) 2 - letnie doświadczenie w kierowaniu komórkami lub jednostkami w Policji.
§ 2
Oferty kandydatów powinny zawierać:
- CV i list motywacyjny,
- Kopię ostatniej aktualnej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu),
- Pisemną koncepcję pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat (koncepcja pracy powinna zostać opracowana w oparciu o obowiązujące akty prawne, w tym regulaminu Komendy Powiatowej Policji w Mielcu. Koncepcja nie powinna przekraczać 5 stron, napisanych czcionką Arial 12, interlinia 1,5, marginesy standardowe 2,5),
- Pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego Trybu i Zasad Przeprowadzania Postępowań Kwalifikacyjnych na Wybrane Stanowiska Służbowe w Policji), w rozdziale VI, wzór nr 1, umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji),
- Potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby,
- Kopię dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie(oryginały do wglądu),
- Kopię dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu),
- Kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa,
- Pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata, tj.bycia małżonkiem,(ą) krewnym, (ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym (ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem Wydziału Dochodzeniowo – Śledczego KPP Mielec objętym postępowaniem (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego Trybu i Zasad Przeprowadzania Postępowań Kwalifikacyjnych na Wybrane Stanowiska Służbowe w Policji, w rozdziale IV wzór nr 2: Umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl, Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji);
§ 3
Brak aktualnej opinii służbowej lub złożenie niekompletnej aplikacji spowoduje przerwanie postępowania kwalifikacyjnego.
§ 4
Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie „Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji” wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 r.
§ 5
Zakres zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym( w szczególności):
- sprawuje nadzór ogólny i szczególny nad czynnościami procesowymi wykonywanymi w Wydziale, a także koordynuje czynności procesowe w KPP zgodnie z obowiązującymi przepisami w Policji;
- sprawuje nadzór ogólny i szczególny nad czynnościami wykonywanymi przez techników kryminalistyki;
- prowadzi systematyczną analizę i ocenę stanu zagrożenia przestępczością kryminalną, organizuje działania o charakterze profilaktycznym w celu podejmowania wspólnych przedsięwzięć z kierownikami komórek Komendy Powiatowej Policji w Mielcu, nadzoruje prawidłowość współpracy policjantów Wydziału z policjantami innych pionów, a zwłaszcza z Wydziału Kryminalnego, koordynuje przedsięwzięcia mające na celu zapobieganie i eliminacje występowania zagrożeń w tym zakresie na terenie miasta i powiatu;
- sprawuje kontrole i nadzór nad prowadzonymi postępowaniami w trybie art. 308 k.p.k. sprawdzającymi, przygotowawczymi w celu prawidłowego merytorycznego ich wszczęcia, prowadzenia i zakończenia, odpowiada za doskonalenie umiejętności policjantów w zakresie praktycznego rozwiązywania problemów wyłaniających się w toku prowadzonych spraw, egzekwuje bieżące usuwanie nieprawidłowości jak też wykonanie zaplanowanych czynności i poleceń,
- sprawuje kontrolę i nadzór nad prowadzonymi w Wydziale postępowaniami w celu ich prawidłowego wszczęcia, prowadzenia i zakończenia, odpowiada za doskonalenie umiejętności policjantów w zakresie praktycznego rozwiązywania problemów wyłaniających się w toku prowadzonych spraw, egzekwuje bieżące usuwanie nieprawidłowości jak też wykonanie zaplanowanych czynności i poleceń,
- wykonuje określone w odrębnych przepisach, uprawnienia i obowiązki przełożonego w stosunku do podległych policjantów i pracowników.
§ 6
Oferty, z podaniem adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w sekretariacie Komendy Powiatowej Policji w Mielcu (39–300 Mielec, ul. Wyspiańskiego 8), w terminie do dnia 14 maja 2014 roku z dopiskiem „Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Zastępcy Naczelnika Wydziału Dochodzeniowo - Śledczego KPP Mielec – nie otwierać w sekretariacie”.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole Wspomagającym Komendy Powiatowej Policji w Mielcu pod nr tel. 17 58 45 360;
§ 7
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 30 maja 2014 roku.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W MIELCU
insp. mgr Andrzej Świder